Povijest

POVIJEST ELEKTRIČNIH VOZILA

Električni automobili su uživali u popularnosti između kasnih 1800-tih i ranih 1900-tih. Ovo razdoblje za električne automobile je bilo zlatno zbog toga što su električni automobili davali više komfora i jednostavnosti prilikom korištenja nego automobili pokretani fosilnim gorivima. Promjene koje su usljedile u razvoju automobila sa unutarnjim izgaranjem uskoro su dovele navedene prednosti električnog automobila u ozbiljnu krizu te uskoro te prednosti su postale zanemarive. Razvoj automobila sa unutrašnjim izgaranjem doveo je do smanjenja prodaje električnih automobila zbog par razloga – za inicijalno pokretanje cilindara počeo koristio se električni motor, brže punjenje, bolji domet te masovna proizvodnja razlozi su zašto je konvencionalni automobil istisnuo električni automobil.

Po prvi put električni automobili u svijetu su se pojavili prije više od 100 godina, zajedno s automobilima pokretanim na fosilna goriva. Prvi električni “automobil” zapravo kočiju konstruirao je 1830-tih godina škotski biznismen Robert Anderson. Prvi komercijalni električni automobili proizvedeni su 1897. godine, a prva flota tih automobila korištena je za potrebe taksi službe u New Yorku. Zanimljivo je napomenuti da je prvi automobil koji je konstruirao slavni inženjer Dr. Ferdinand Porsche bio također pogonjen električnim motorom. Početkom 20.stoljeća električni automobili zauzimali su veći udio u sveukupnom broju automobila u SAD-u. Tada su bili prisutni motori s unutarnjim izgaranjem, ali zbog visoke cijene nafte nisu bili isplativi.

Uslijed problema s autonomijom, performansama vozila i ponajviše zbog naftnog lobija i onemogućivanja razvoja odgovarajućih baterija, električni automobili nestaju sa tržišta do nedavno.

PREDNOSTI ELEKTRIČNOG VOZILA

Za uvod ćemo napomenuti  istraživanje provedeno u Los Angelesu (SAD), da je prosječno vozilo u pogonu samo 10% dana (90% je parkirano), prosječno prelazi manje od 30-40km (relacije su u LA veće nego u RH gradovima), te u 75% slučajeva samo je vozač u vozilu! Drugo istraživanje rađeno u Njemačkoj navodi da su kupci EV-ja najkasnije nakon 3 mjeseca prestali biti opterećeni kratkim „dosegom“ vozila i strahom da „ostanu na cesti“ bez struje.  Norvežani prelaze prosječno 48km u danu, 92% vozača vozi 130km po najduljoj dionici. Iz vlastitog iskustva unatrag mjesec dana nikad nam se nije dogodilo tako nešto i na kraju bilo gdje ga možemo dopuniti  za 1 – 2kn i prijeći 15 – 20km do kuće!

Američka administracija odlučila je kako su vozila na električni ili drugi alternativni pogon strateški interes Amerike, takve tendencije su i u Europi, Kini…
Električna vozila su tehnički jednostavnija, zahtjevaju manje održavanja, nemaju toliko mnogo mehaničkih dijelova koji se mogu pokvariti ili se moraju zamjeniti radi dotrajalosti.

Dopuna energenta se obavlja kod kuće ili na javnim površinama, ne trebaju nužno posebne postaje, Nemjerljivo tiši rad vozila, bez ispuha i vibracija, znatno će utjecati na gradsku buku, život cijele eko zajednice i time na stres kod ljudi, te zadovoljstvo vožnje. Ekološka komponenta je bila pokretač tendencija za poticanje „elektrifikacije“ vozila, smanje emisije CO2, ka održivijoj energetskoj budućnosti koja štiti naš zrak i vode, daje privrednicima više prijevoznih opcija i smanjuje ovisnost o nafti. Električno vozilo je relativno skupo pri kupnji, no njegovo je korištenje dugoročno neusporedivo isplativije od konvencionalnog. U svijetu je u 2013. godini prodaja raznih električnih (BEV-Battery electric vehicle) cestovnih vozila povećana za 300% u odnosu na lani.

O nama

Poduzeće Electa Sol d.o.o. je osnovana 2013. godine. Njezina osnovna djelatnost je uvoz i prodaja električnih vozila, distribucija i skladištenje električne energije. Vođena zelenim trendom započinje razvijati svoju vlastitu marku vozila „ELECTA“. Naš cilj je smanjiti ovisnost o nafti. Ponuditi eko proizvode te podučiti naše kupce kako živjeti i raditi na očuvanju okoliša kako bi ga i generacije poslije nas mogle koristiti.

Pronađite nas